flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Дружківський міський суд Донецької області

Прем’єр-міністр уважає, що настав час збільшувати штрафи для водіїв. У МВС і парламенті із цим згодні

02 вересня 2013, 10:28

 Цілком можливо, що вже найближчим часом буде посилено відповідальність за керування автомобілем у нетверезому стані, а також за деякі інші порушення Правил дорожнього руху. Принаймні в необхідності таких змін переконаний очільник Уряду.



Під час засідання Кабміну Микола Азаров зазначив, що з початку року в Україні сталося понад тисячу ДТП, спричинених керуванням транспортними засобами в нетверезому стані, в результаті чого загинули 138 осіб. «При цьому не один, не два, не три рази вся країна з обуренням дізнавалася про факти, коли дорожньо-транспортні пригоди скоювали нетверезі представники органів влади. Найстрашніше, що в таких аваріях гинули діти», — висловив стурбованість очільник Уряду.

У зв’язку із цим М.Азаров наголосив, що слід суттєво посилити відповідальність як за керування транспортними засобами у нетверезому стані, так і за фальсифікацію виправдувальних матеріалів щодо таких злочинів. Наразі ж керування транспортними засобами особами в стані алкогольного сп’яніння карається штрафом від 150 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян(2550—3400 грн.). Також за такі вчинки можна позбавляти права керувати автомобілем на строк від 1 до 2 років, або застосовувати громадські роботи (від 40 до 50 годин).

«У випадках, коли йдеться про державних службовців, треба негайно відстороняти їх від виконання обов’язків, а коли є підстави — звільняти з роботи. Справедливій правовій оцінці діянь не повинні заважати ніякі чини й зв’язки», — наголосив Прем’єр-міністр.

Разом з тим про можливість посилення відповідальності водіїв думають і у Верховній Раді. Так, досить незвичний спосіб притягувати до відповідальності запропонували представник Партії регіонів Сергій Брайко і позафракційний нардеп Лев Миримський. Вони спільно подали законопроект «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення» (№2026).

Передбачається встановлювати штраф залежно від вартості автомобіля, на якому було вчинено порушення. Так, якщо, наприклад, водій був у бюджетному автомобілі, то він сплачуватиме звичайний штраф. Власники автомобілів середнього класу — вдвічі більше. А ось водії люксових автомобілів за ті самі порушення мали б сплачувати в 4 рази більше, а спорткарів — у 5.

Такі пропозиції нардепи пояснюють тим, що водіїв, які мають можливість придбати дорогі автомобілі, не стримують нинішні штрафи, а тому їх розмір слід збільшити. Крім цього, чим дорожчий і потужніший автомобіль, тим більшу небезпеку він може становити. Тому найбільші штрафи пропонується стягувати з власників спорткарів.

Однак з позицією парламентарів не погодились у головному науково-експертному управлінні Верховної Ради. Фахівці наголосили, що ціна транспортного засобу або його швидкісні властивості не можуть бути визначальною обставиною, від якої залежить настання відповідальності. «В будь-якому випадку порушення Правил дорожнього руху залежить не від цих характеристик транспортного засобу, а цілком від діянь тієї фізичної особи, яка ним керує», — зазначено в експертному висновку до проекту.

Свої пропозиції щодо посилення відповідальності водіїв підготували й у МВС. Так, у відомстві переконані, що за керування транспортним засобом, який має технічні несправності, за наявності яких його експлуатація забороняється, має стягуватися штраф від 30 до 40 неоподатковуваних мінімумів, тобто 510—680 грн. Наразі ж санкції за такі порушення не можуть перевищувати 510 грн.

Також у МВС пропонують більш ніж утричі збільшити штраф за невикористання ременів безпеки. Відповідно до проекту він може сягнути 340 грн. Крім цього, у відомстві вважають, що необхідно встановити суворіші санкції за розмови по телефону за кермом і створення перешкод для руху.

Таким чином, не виключено, що вже восени, повернувшись із відпусток, народні депутати почнуть більш активно працювати над посиленням відповідальності водіїв. Отже, останні мають готуватися до змін.

 

Закон і Бізнес