Прес-реліз
В приміщенні Артемівського міськрайонного суду Донецької області відбувся брифінг на тему: «Відповідальність за керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції».
04 липня 2017 року о 8-30 в Артемівському міськрайонному суді Донецької області відбувся брифінг за участі в.о. голови суду Дубовика Руслана Євгеновича., судді - спікера Ольги Петрівни Чопик та прес-секретаря суду Оксани Іванівни Ужакової. Цей захід проводиться з метою підвищення рівня правової культури, надання роз’яснень представникам ЗМІ та громадськості щодо прав та обов’язків особи яка притягається до адміністративної відповідальності за ст. 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, формування у громадян розуміння процедури здійснення правосуддя.
На брифінгу обговорювались права та обов’язки учасників провадження в справах про адміністративні правопорушення, наголошувалось на значне підвищення розміру штрафів за керування транспортним засобом у стані алкогольного чи іншого сп’янвння, а також за відмову від проходження огляду на стан сп’яніння. Також роз’яснювався порядок розгляду справ про адміністративні правопорушення передбачениі ст. 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Згідно з нормативними актами огляд на стан алкогольного сп’яніння проводиться :
1) Поліцейським на місці зупинки транспортного засобу з використанням спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ і Держспоживстандартом, які мають, зокрема, сертифікат відповідності та свідоцтво про повірку робочого засобу вимірювальної техніки в присутності двох свідків відповідно до чинного законодавства. Акт огляду на стан сп’яніння складається у двох примірниках, один з яких під підпис вручається особі, щодо якої проводиться цей огляд. Водій транспортного засобу, що відмовився від проведення огляду на місці зупинки транспортного засобу або висловив незгоду з його результатами, направляється поліцейським для проведення огляду до відповідного закладу охорони здоров'я не пізніше ніж протягом двох годин з моменту виявлення відповідних підстав.
2) Лікарем закладу охорони здоров'я (в сільській місцевості за відсутності лікаря - фельдшером фельдшерсько - акушерського пункту, який пройшов спеціальну підготовку). Перелік закладів охорони здоров’я, яким надається право проведення огляду на стан сп’яніння водіїв, затверджується Міністерством охорони здоров’я України. Огляд може також проводитися в спеціально обладнаних пересувних пунктах (автомобілях), що належать закладам охорони здоров'я і відповідають установленим МОЗ вимогам. Огляд водія транспортного засобу в закладі охорони здоров'я проводиться в будь-який час доби за методикою та із застосуванням приладів, дозволених для використання МОЗ.
У разі відмови водія транспортного засобу від проведення огляду з використанням спеціального технічного засобу на місці зупинки транспортного засобу або в закладі охорони здоров’я, поліцейський в присутності двох свідків складає протокол про адміністративне правопорушення, у якому зазначає ознаки сп’яніння і дії водія щодо ухилення від огляду.
При складанні протоколу порушникові роз'яснюються його права (ст.268 Кодексу України про адміністративні правопорушення), про що робиться відмітка у протоколі. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: 1) знайомитися з матеріалами справи; 2) давати пояснення; 3) подавати докази; 4) заявляти клопотання; 5) при розгляді справи користуватися юридичною допомогою захисника; 6) виступати рідною мовою; 7) користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; 8) оскаржити постанову по справі. Протокол підписується особою, яка його склала, правопорушником та свідками. У разі відмови особи від підписання протоколу, у ньому про це робиться відповідний запис.
Свідки, які ставлять свої підписи в протоколі, повинні бути присутні на місці складання протоколу, написати пояснення та прибути до суду за викликом судді. Працівники поліції не можуть залучати як свідків поліцейських або осіб щодо яких є сумніви в їх неупередженості. Свідком у справі про адміністративне правопорушення може бути будь-яка особа, про яку є дані, що їй відомі які-небудь обставини, що підлягають установленню по даній справі.
Суд при розгляді справи про адміністративне правопорушення з’ясовує: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У разі виникнення додаткових запитань просимо звертатись до прес-секретаря суду (Ужакова Оксана тел. 066-885-18-13)